İran: ABD ile çalışma grupları kurulacak
PeyamaKurd - İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Garibabadi, İsviçre'deki görüşmede ABD ile ortak çalışma grupları kurulmasında uzlaşmaya varıldığını açıkladı. Garibabadi, Hürmüz için bir temas noktası ile Lübnan için de bir ortak koordinasyon birimi kurulmasının da kararlaştırıldığını belirtti.
ABD ile İran heyetleri, önceki gün İsviçre'de bir araya geldi.
İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, müzakere süreciyle ilgili İran medyasına bilgi verdi.
Mutabakatın uygulanmasına ilişkin teknik görüşmelerin tamamlandığını dile getiren Garibabadi, tarafların yaptırımların kaldırılması, nükleer konular, yeniden yapılanma ve ekonomik kalkınma ile izleme ve uygulama başlıklarında 4 çalışma grubu kurulmasına karar verdiğini, bu grupların teknik ayrıntıları ele alacağını belirtti.
Komite yürütecek
İranlı yetkili, mutabakata taraf ülkeler arasında Hürmüz Boğazı'ndan ticari gemilerin güvenli geçişini koordine edecek bir temas noktası ile Lübnan'da çatışmaların önlenmesine yönelik ortak bir koordinasyon biriminin kurulmasının da kararlaştırıldığını açıkladı.
Garibabadi, varılan anlaşma kapsamında bundan sonraki müzakerelerin; İran Meclis Başkanı ile Dışişleri Bakanı, ABD Başkan Yardımcısı, Pakistan ve Katar başbakanlarının gözetimindeki üst düzey komite çatısı altında yürütüleceğini ifade etti.
Dondurulmuş fonların serbest bırakılmasına ilişkin imzalanan 12 milyar dolarlık (iki adet 6 milyar dolarlık) mutabakatların derhal uygulama aşamasına geçirilmesi konusunda da anlaşmaya varıldığını dile getirdi.