"İsviçre’deki görüşmelerde nükleer taviz vermedik"
PeyamaKurd - ABD’nin yaptırımları askıya alma kararının ardından İran’dan jet açıklama geldi. Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, İsviçre’deki müzakerelerde nükleer programla ilgili yeni bir taahhütte bulunulmadığını duyurdu.
ABD Hazine Bakanlığı’nın İran petrolüne yönelik yaptırımları 60 günlüğüne askıya aldığını duyurmasının ardından, İran kanadından görüşmelerin içeriğine ilişkin açıklama geldi.
Tahran yönetimi, İsviçre’de yürütülen diplomatik trafik kapsamında nükleer dosyanın müzakere edilmediğini ifade etti.
İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) ile olan ilişkilerin devam ettiğini doğruladı ancak bu sürecin sınırlarını çizdi.
Bekayi, "İran ile UAEA arasındaki işbirliği; Meclis kararları ve Ulusal Yüksek Güvenlik Konseyi’nin belirlediği mevcut stratejiler doğrultusunda yürütülmektedir" diyerek, nükleer denetimler konusunda geri adım atılmadığı mesajını verdi.