Ümit Özdağ, Şeyh Said’e hakaretten ceza aldı

Ümit Özdağ, Şeyh Said’e hakaretten ceza aldı

PeyamaKurd - Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ hakkında, Şeyh Said’e ilişkin sosyal medya paylaşımı nedeniyle açılan hakaret davasında karar çıktı.

Ümit Özdağ’ın, Şeyh Said’e yönelik sözleri nedeniyle "Şeyh Said'in manevi şahsiyetine, hatırasına hakaretten" açılan dava karara bağlandı.

Hınıs Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen duruşmada, mahkeme Özdağ hakkında 8 bin 700 TL adli para cezası verilmesine ve hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına hükmetti.

Adliye önünde kısa süreli gerginlik

Duruşmanın ardından adliye binası içerisinde, Şeyh Said’in akrabaları “Faşist Ümit” sloganları atarak tepki gösterdi. Mahkeme önündeki gerginlik büyümeden sona ererken Özdağ, adliye binası önünde açıklama yaparak karara tepki gösterdi.

Ceza aldı, hakareti sürdürdü!

Kararın ardından Hınıs Adliyesi önünde konuşan Özdağ, hakaretlerine devam ederek, “Şeyh Said’in hakaret edilebilecek bir hatırası olduğunu kabul ediyorlar ki biz bunu kabul etmiyoruz. Bu bana karşı verilmiş bir ceza değil, esasen Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne verilmiş bir cezadır” dedi. 

Mahkeme kararını siyasi bir karar olarak nitelendiren Özdağ, avukatlarının önümüzdeki günlerde dosyayı istinaf mahkemesine taşıyacağını söyledi.