Hürmüz Boğazı'nda bir gemiye daha saldırı düzenlendi

Hürmüz Boğazı'nda bir gemiye daha saldırı düzenlendi

PeyamaKurd - Hürmüz Boğazı’nda perşembe günü bir geminin vurulması ve ABD ile İran’ın karşılıklı misilleme saldırılarının ardından bir geminin daha vurulduğu aktarıldı.

İngiltere Deniz Ticareti Operasyonlar Merkezi (UKMTO) tarafından duyurulan habere göre saat 13.00 sularında Hürmüz Boğazı’nda ticari bir gemi saldırıya uğradı ancak mürettebatın durumu iyi.

Dört aydır süren çatışmaları sona erdirmek amacıyla iki hafta önce varılan mutabakatın ardından ABD ve İran, birbirlerini anlaşmayı ihlal etmekle suçluyor.

Washington gece saatlerinde İran hedeflerini vurduğunu açıklarken, Tahran ise bugün ABD güçleriyle bağlantılı hedeflere yanıt olarak saldırı düzenlediğini aktarıldı.

Bugün gerçekleşen tanker saldırısı, perşembe günü bir kargo gemisine düzenlenen saldırının beraberinde geldi.

NTV^nin ajanslardan aktardığına göre yaşananlar, aylarca süren kesintilerin ardından son iki haftada yeniden açılmaya başlayan küresel enerji koridorunda İran'ın kontrolü yeniden sağlama girişimi olarak değerlendiriliyor.

UKMTO, bugün vurulan tankerin köprü üstünde hasar meydana geldiğini, ancak tüm mürettebatın güvende olduğunu bildirdi.